5راه جلوگيري از شکست کسب و کار خود(قسمت دوم) 


 


همانطور که در قسمت اول راجع به مهترين مسائلي که در صورت اهميت بدان آن ها باعث ضربه خوردن به کسب و کار شما مي شود صحبت کرديم امروز ميخوايم دو مورد آخري که در صورت انجام ندادن باعث شکست کسب وکار شما مي شود صحبت کنيم.
در قسمت گذشته در رابطه با طراحي سايت ، طراحي رابطه کاربري و تجربه کاربري صحبت کرديم که حتما قبل از اين مقاله قسمت اول رو مطالعه کنيد .
خب بريم واسه مورد چهارم و پنجم :


 


4- ديجيتال مارکتينگ يا بازاريابي ديجيتال 


حتما به اين کلمه در چند سال اخير زياد برخورديد . اما خيلي ها معنيشو نميدونن و کاربردشو نميدونن
در قسمت گذشته راجع به سئو حرف زديم که به معنيه بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو است . سئو يکي از زيرمجموعه هاي بزرگ از ديجيتال مارکتينگ است که مخصوص موتورهاي جستجو است اما ديجيتال مارکتينگ به سپو خلاصه نمي شود.
به کليه فعاليتهايي در حوزه ديجيتال و توسط قسمتهاي ديجيتال(موبايل لپتاپ و …) گفته مي شود که افزايش فروش ؛ بازديد کننده ؛ دنبال کننده و … ميشه که فقط به موتورهاي جستجو محدود نميشه و توي حوزه هايي مثل شبکه هاي اجتماعي ؛ ايميل ؛ پيامک ؛ اپليکيشن و حتي بيلبورد هاي تبليغاتي نظارت داره و فعاليت ميکنه . پس اگر هدف بزرگي داريد و يا شرکتي هستيد که نمي توانيد در زمينه سئو وبهينه سازي سايت فعاليت کنيد بايد به بازاريابي ديجيتال روي بياوريد .
يک شرکت يا استارتاپ بدون ديجيتال مارکتينگ و استراتژي مارکتينگ حتما به شکست ميرسد و نمي تواند خود را به شناخت عموم برساند . اين مساله را با يک مثال توضيح ميدهم:
به عنوان مثال فرض کنيد الوپيک در ابتداي فعاليتش ديجيتال مارکتينگ ضعيفي داشت . پس اگر حتي به ندرت اسمش هم شنيده ميشد چون نميدونستيم قراره چکار کنه حتما از ذهنمون خارج ميشد و اهميتي بهش نميداديم. اما بخاطر ديجيتال مارکتر خوبشون تونستن سريع توسط مردم شناخته شن و افراد با سرويس هاي اونا خوو بگيرن و راحت استفاده کنن. پس حتما بايد يا خود دانش ديجيتال مارکتينگ را کسب کنيم يا به فکر يک ديجيتال مارکتر خوب باشيم.


 


5- برنامه ريزي و انسجام


تمامي اين مراحل مخصوصا سئو و ديجيتال مارکتينگ تا انتهاي کسب و کار شما همراهتان خواهند بود . يک مرحله کار شما شناساندن خود به عنوان يک کسب و کار موفق است اما مرحله ديگر راضي نگهداشتن مشتريان و همچنين تبديل کاربران تازه به مشتريان است . پس نميشه گفت الان که سايتمون سئو شد يا از نگاه مارکتينگ الان قوي ايم ديگه تمومه و ديگه نيازي به اينکارا نيست .
بلکه به همون اندازه نياز به انرژي و وقت گذاشتن براي نگداشتن و رشد جايگاه است.
شرکتهاي بزرگي رو داشتيم بدليل اهميت ندادن به اين موضوع ورشکست شده و به شکست رسيدن . حت
ما بايد با برنامه ريزي کامل و منسجم همان راه هاي گذشته را بصورت جدي تر ادامه بدهيد .
به عنوان مثال :
برنامه منسجم براي توليد محتوا از مهم ترين قسمت هاي اين مرحله است در صورت انجام ندادن اين قسمت به مرور در گوگل نزول خواهيد کرد و ديگر مشتريان تازه اي کسب نخواهيد کرد.
همه اين مراحل مراحلي بودن که در صورت جدي نگرفتن هرکدومشون به شکست واقعي خواهيد رسيد . و اکثر آن ها مراحلي هستند که از ابتداي فعاليت خود تا انتهاي آن به آنها احتياج داريد و به صورت مداوم بايد پيگير هرکدام از اين مراحل باشيد.
و اما …


راهکار مناسب


شما دو راه داريد:


1- براي هرکدام از اين مراحل افراد متخصص آن تخصص را استخدام نموده و با برنامه ريزي منظم روي آن ها نظارت داشته و گزارش بگيريد.


هرکدام از اين ماحل به تنهايي کار هاي سنگين و سختي هستند پس ممکن است هرکدام از اين افراد نياز به چند زيردست هم داشته باشند
انسجام و برنامه ريزي از مهم ترين کارهايي است که بايد در راه اول در پيش داريد . نظم ، جديت و … از اصول هاي مهم ديگه توي اين قسمت هستن


2- اما راه بهتر اينه که يک يا دو مرحله را بصورت تخصصي ، خود ياد بگيريد تا هم از لحاظ اقتصادي و هم از لحاظ سليقه اي آن چيزي را کنيد که دوست داريد .


اما چيزي که مهم تر است يادگيري هر کدام از اين مراحل براي نظارت روي افراد تخصصي واجب و ضروري است.
پس براي در مسير قرار دادن کسب و کار خود بهتر است يک يا چند تخصص از 5 مرحله بالا انتخاب کنيد تا بتوانيد نظارت و راهبرد مناسبي روي کسب و کار خود داشته باشيد تا بتوانيد کسب و کار خود را از شکست نجات دهيد .
کانون کارافريني دانشگاه تهران از سال 96 بصورت تخصصي روي 20 حوزه آموزشي برنامه نويسي ، گرافيک و مارکتينگ مشغول به فعاليت است که دانشجويان زير نظر اساتيد مجرب و با تجربه بصورت تعاملي و پروژه محور آموزش ميبينند .


 



اينها تمامي مواردي بود که بايد در کليه کسب و کار ها رعايت شود . در صورت اجرا نشدن هرکدام ضررهاي آن غير قابل جبران خواهد بود و حتي به شکست کسب و کار منجر خواهد شد .
پس تا دير نشده همين الان دست به کار شيد و روي يک يا چند حوزه تخصص پيدا کنيد تا بتونيد روي کسب و کار خودتون نظارت داشته باشيد و اون رو پيش ببريد.


 



مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : ديجيتال ,مارکتينگ ,شکست ,قسمت ,بايد ,برنامه ,ديجيتال مارکتينگ ,برنامه ريزي ,موتورهاي جستجو ,صورت انجام ,نظارت داشته ,صورت انجام ندادن
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مجله جراحی زیبایی بینی ایده ای نو برای همه sporthack2018 فروشگاه اینترنتی گیوه کرد اطلاعات کامپیوتری یواشکی من ابزار Xhorse VVDI پدسا