توي اين مقاله ميخوايم شما رو با کارهايي آشنا کنيم که اگه انجام نديد کسب و کار و سايتتون به شکست مي خوره و بايد کرکره شرکت رو پايين بکشيد . همه ما دوست داريم کسب و کارهايي که داريم به موفقيت برسونيم و بزرگ شدنشو ببينيم يا حتي ايده اي تو ذهن داريم که ميخوايم تو چند سال آينده به اجرا دربياريم اما بايد راه هاي ديده شدن و موفقيت کسب و کارمون رو بدونيم و بعضي کارها رو انجام نديم تا موقيتمون زودتر شکل بگيره 


الان ميخوايم تک تک اين کارهارو باهم توضيح بديم و ببينيم چجوري ميتونيم از شکست کسب و کار خودمون جلوگيري کنيم    :


1- وبسايت مناسب  و زيبا 


بدون شک اولين و مهم ترين کار براي شروع هر استارتاپ و يا کسب و کاري داشتن يک سايت کارامد و زيبا براي معرفي محصولات و شرکت خودتان است. وبسايتي که بتواند کاربر را به مشتري تبديل کند . پس منظور ما در اين قسمت يک وبسايت که با قالب هاي نصبي رايگان ساخته شده يا سايتي که بدون هيچگونه تفکر و آناليزي طراحي شده نيست . وبسايت شما بايد کسب و کار شما را معرفي کند پس بي محابا نسازيد و حتما با افزاد متخصص م بکنيد . اما يک مساله مهم تر در جاي مناسب قرار گرفتن همه چيز در سايت شماست که بيشتر با مورد 2 سر و کار داريد اما اين هم موردي است که نبايد فراموش کنيد. و اما در آخر اعتماد سازي کاربران در قسمت هاي مختلف سايت با مواردي مثل : نماد اعتماد الکترونيک ، درگاه معتبر پرداختي ، پرداخت درب منزل و … تا کاربران راحت تر بتوانند به شما اعتماد کرده و به نشتري تبديل شوند . پس همين الان دست به کار شيد و مشکلات سايت خودتون رو بررسي کنيد يااگر سايتي نداريد از الان روي کاغذ قسمتهاي مختلف سايتتون رو بياريد.


 



 


2- طراحي تجربه کاربري و رابط کاربري (Ux/UI)


نميدونستم و هنوز نميدونم اين رو 1 بذارم يا 2 !! ولي حالا دوم ميگمش . شايد براي خيلياتون اين دوعبارت گنگ باشه تجربه کاربري چيه ؟؟ اونيکي چيست؟!! ميخوام خلاصه بگم و جوري که حداقل درکي داشته باشيم چون خودمم هنوز درک کاملي پيدا نکردم !! 


طراحي تجربه کاربري به قسمتهاي در رابطه با تجربه کاربر در سايت شما کار داره . آيا کاربري که وارد سايتتون شده يا ميشه يا خواهد شد تحربه خوبي از سايتتون کسب ميکنه ؟ يا قراره بره ديگه برنگرده؟! 


و طراحي رابط کاربري اينجوريه که همه چيز سرجاي خودش باشه نه مثل الا ماشالله 80 درصد سايت هاي ايراني براي پيدا کردن يک دکمه دانلود يا خريد کل صفحه رو زير و رو کني و در آخر يه گوشه کوچولو پيداش کني ! 


پس اگه سايت شما از اين نظرات آناليز نشه و روش فکر و تصميم گيري انجام نشه مطمئن باشين کاربر هايي که ميان يا به مشتري تبديل نميشن يا اصن ديگه برنميگردن ! پس اگه کسب و کارتون بزرگه و يا خيلي براتون اهميت داره و نميخوايد دچار شکست در کارتون شيد به اين دو مساله بايد توجه ويژه اي داشته باشيد .


 


3- سئو و بهينه سازي سايت 


اما اينا همه يه طرف اين يه طرف چرا؟ چون که اگه سئو نباشه هيشکي نميبينتتون و بايد متحمل خرج هاي بسيار بالا براي تبليغات براي ديده شدن بشيد.


براي کسايي که با اين کلمه آشناييت ندارن بگم که سئو يا بهينه سازي سايت به معني بالا بردن سايت در نتايج گوگل است . خب مشخصا نتيجه همچين کاري ديده شدن بيشتر توسط کاربران و در نتيجه فروش بيشتر براي سايت خودمونه . به مجموعه قواعد و قوانيني که توي سايت(سئو داخلي) و خارج از سايتمون(سئو خارجي) انجام ميديم تا گوگل مارو  توي نتايجش بالاتر نشون بده سئو ميگيم. سئو يک راه کم خرج براي رسيدن به موفقيت در کار خود است. مي توان با سرمايه پايين سايت خود را در صدر نتايج گوگل آورد . پس يک راه صد در صد عالي براي استارتاپ هايي است که نمي خواهند خرج زيادي براي تبليغات خود انجام دهند تا سريع تر فروش خود را آغاز کنند. در صورت نداشتن سئو مناسب براي سايت خود کسب و کار شما با شکست مواجه خواهد شد و يا بايد هزينه هاي بسيار سنگيني را براي تبليغات ، و شناساندن خود به کاربران و… متقبل شويد . پس اگر سايتتون رو سئو نکرديد سريعتر دست به کار شيد تا رقيباتون از شما جلو نزدن.


 



 


هر کدوم از اين 3 مرحله راه حل هايي داره که به همراه دو راه حل بعدي درقسمت بعد ميخوام بررسيش کنم .


 


 



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

SHERLOCK HOLMES میخک پلاس Jeff آموزش زبان انگلیسی نداي ماهين دکتر حامد زنگنه Stephanie طراحی اپلیکیشن گلی مینویسد CRM in 21st Century