سئو از آن جمله فعاليت هايي است که ممکن است ارزان نباشد ولي در مقايسه با روش هاي ديگربازاريابي ديجيتال از نرخ بازگشت سرمايه يا شاخص ROI بسيار بالايي برخوردار است .
اصلي ترين هدفي که مي توان براي سئو در نظر گرفت؛ افزايش نرخ تبديل و فروش است، پس استراتژي اصلي سئو، دستورالعملي است که براي انجام فرايند سئوسايت و دستيابي به اين هدف مهم، بررسي و تنظيم ميگردد.
برخلاف اينکه به طور دقيق هنوز از نحوه عملکرد رتبه بندي سايت ها توسط موتورهاي جستجو، اطلاعات دقيقي وجود ندارد ، ولي بيش از 100 فاکتورمهم و تاثيرگذار در اين رتبه بندي شناسايي شده است.
از بزرگترين اشتباهات رايج کسب وکارهاي امروزي، تصور آنها از اين موضوع است که اگر به جايگاه يک و برتر گوگل در کلمه کليدي خاصي دست يابند، حتما به پول زيادي دست پيدا خواهند کرد.
اين در حالي است که فروش و درامد خوب از طريق بازاريابي ديجيتال در گرو نوع خدمت يا کالايي است که ارائه ميشود
و فاکتورهايي مثل رضايت مشتري، پشتيباني مناسب و کيفيت محتواي سايت از اهميت بالايي برخوردار است و اين دست از فعاليت هاست که کاربران و بازديد کنندگان سايت را به مشتري تبديل خواهد کرد.
بايد در نظر داشته باشيد که صرفا با بالا بودن در يک يا چند کلمه کليدي محدود، نتيجه اي به جز سهم اندک در بازار و افت ناگهاني با تغيير نگرش و شيوه جستجوي کاربران و کلمات کليدي آنها در پي نخواهيد داشت!
مراحل اصلي استراتژي هاي سئو چيست؟
سنگ بناي اصلي سئو، انتخاب صحيح کلمات کليدي و رصد تغييرات آنها در طول بازه ي زماني مشخصي است.
تنها زماني که انتخاب کلمات کليدي براساس نياز و پيش بيني عملکرد کاربران موتورهاي جستجو انجام شود ، مي توان انتظار تضمين در بازاريابي سئو و آينده کسب و کار خود يا مشتري را داشته باشيم.
با استفاده از ابزارهايMoz، Keyword Planner، Suggestions google، KWFinder، Keywordtool و… همراه تحليل رقبا و ايجاد ليستي از ارزشمندترين کلمات در جهت اهداف سئو با سختي کم و تعداد سرچ بالا ، سئوي يک سايت يا صفحه وب آغاز مي شود.
سئوي فني يا تکنيکال؛ پياده سازي واصلاح ساختار وبسايت، صفحات، آدرس ها، صفحه بندي مطالب و لينک سازي داخلي بر اساس تحقيق کلمات کليدي است و همچنين بهينه سازي نمايش صفحات براي گجت هاي مختلف ، افزايش سرعت سايت، مديريت ريدايرکت ها، سايت مپ و فايل Robots و سئوي داخلي سايت با استفاده از داده هاي ساختار يافته و نشانه گذاري هاي استاندارد است که بناي محکمي را در سئوي يک سايت مي سازد.
فقط با داشتن يک استراتژي دقيق براي توليد محتواي وب ميتوان به رشد پيوسته و مطمئني رسيد بازاريابي و توليد محتوا بر اساس اهداف کسب و کار و همچنين شناخت مخاطب هدف در اين مرحله از سئو، اهميت بسيار زيادي دارد.
پياده سازي ساختار محتوا و صفحات، گلچين کلمات کليدي انتخاب شده درعناوين، چگالي مناسب و مرحله بندي اهداف کوتاه مدت تا بلند مدت براي کانسپت و انتشار محتوا به روش هاي متني، ويدئويي و … مي تواند يک ديد چالشي و آينده نگرانه در توليد محتوا باشد.
در اين زمينه ، داشتن برنامه زماني و توليد مستمر محتوا اهميت بسياري دارد. پاسخگويي به سوالات کاربران و مديريت نظرات نيز يکي از بهترين راهکارهاي توليد محتواست.
در بسياري از موارد به جاي افراط در توليد محتوا مي توان با استفاده از تکنيک ايجاد مطالبي کاملتر از رقبا، کاربردي و راهگشا براي کاربران نتايج بهتري را بدون شک کسب کرد.
استراتژي سئو در ادامه تحقيق کلمات کليدي، تحليل رقبا، سئو تکنيکال و توليد محتوا با يک برنامه لينک سازي جامع و فعاليت در شبکه هاي اجتماعي کامل خواهد شد.
ارزش ايجاد بک لينک يا لينک خارجي به شيوه اي که از نظر گوگل طبيعي باشد بر ما مشخص است.
با توليد محتواي خوب ، سايت بدون شک سئو خواهد شد ولي با لينک سازي مطمئن اين فرايند تسريع خواهد شد.
از بهترين گزينه ها براي لينک سازي خارجي مي توان به درج رپورتاژ آگهي در سايت هايي با ارتباط موضوعي ، درج چند لينک فالو در سايت هايي با اسپم اسکور پايين و اعتبار دامنه بالا ، فعاليت در وبلاگ ها و فروم هاي مرتبط و … اشاره کرد.
بررسي اثربخشي مجموعه فعاليت هاي انجام شده، آناليز نتايج در گوگل آناليتيکس و سرچ کنسول، از مهمترين مولفه هاي تاثيرگذار در فرايند سئو مي باشد.
تقويت لندينگ پيج ها بر اساس اولويت، شناسايي لينک هاي نامعتبر و ضعيف، رفع اشتباهات در توليد محتوا، حذف محتواي تکراري بوجود آمده در اثر ايرادات سئوي تکنيکال، شناسايي کلمات ارزشمند جديد، اصلاح صفحاتي از يک سايت که در نتايج گوگل با هم رقابت مي کنند، و به طور کلي بهينه سازي مستمر، از رموز موفقيت در يک استراتژي سئو مي باشد.
منبع:https://lms.utkarafarini.com/blog/
درباره این سایت